Halaman

Sabtu, 26 Mac 2011

Simple One - Puding Roti

Benda ni dah lama isteri aku suruh postkan dalam blog..tapi ye laaaa..ingat ..lupa balik..ingat..lupa balik..bak kata bapak aku.."Jangan ingat..!!" hahahahah!!!

Okla...malas nak buang masa lagi..sebab aku lupa dah kenapa dan bila aku makan ni..tapi yang paling aku ingat..puding roti hasil air tangan isteriku ini..memang sodap seyyy..!!!

 CARA-CARANYA:

1 paket agar-agar
2-3 sudu besar tepung kastard (dibancuh dengan air suam)
1 1/2 tin susu cair
5 sudu besar gula 
6 keping roti gardenia (di'blender' dengan susu cair)
BAHAN-BAHAN UNTUK KUAH PUDING

1 tin susu cair
½ tin air 
Gula (Anggaran manis) 

CARA MEMBUAT PUDING ROTI:-
 
Masak agar2 dengan air hingga agar-agar menjadi larut. Kemudian masukkan susu cair yang sudah diblender bersama roti dan kacau hingga sebati.Kemudian masukkan tepung kastard yg sudah dibancuh dgn air suam td kedlm agar2 td dan dikacau supaya tidak berketul2 dan akhir sekali masukkan gula dan kacau bagi sebati & biarkan mendidih.
Angkat & tuangkan kedalam loyang.

CARA MEMBUAT KUAH PUDING:- 
 
Masukan susu cair,air , gula dan masak hingga gula larut.Bahan2 ni hendaklah sentiasa dikacau.Dan perlu diingat hendaklah guna api yg kecil takut susu menjadi hangus...  Masak hingga agak pekat. Biarkan sejuk. 



PS:PUDING ROTI NI SEDAP DIMAKAN BERSAMA BUAH2AN DLM TIN (KOKTEL...)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan