Halaman

Ahad, 26 Jun 2011

Ayam Masak Sos Tiram


Assalamualaikummmmmmm!!!

Lama giler aku tak update blog neh....entah apekebondo eyyyy sibuknya aku neh..dari bulan April lepas, lepas Mee Rebus versi Pantai Timur tu..langsung aku tak update..mintak mahap la yee...wife aku tiap-tiap hari bising..bila nak update blog...so sekarang aku nak update..yang ni resepi yang wife aku buat April lepas...so..aku rasa relevan lagi sebab bukan yang tahun lepas punya kan..kan..kan...so...ok boys and girls...i present to you...the ‘not-so-call’ secret recipe by my wife’s own hand..hehehe!!

BAHAN-BAHANNYA:-

1/2 ekor ayam(di potong kecil)
Bawang besar 1 biji(di kisar)
Bawang putih 2 ulas(di kisar)
Sos tiram (3 sudu)
Sos cili (2 sudu)
Sos tomato(2 sudu)
Kicap manis kipas udang (1 sudu)
Sedikit air asam jawa
Garam & sedikit ajinomoto

BAHAN UTK HIASAN:-

1 biji tomato
Daun sup

Cara-Caranya:-

Ayam  digaul bersama garam dan digoreng tp jgn terlalu garing…kemudian angkat ayam dan tumis bahan2 yg dikisar sehingga naik bau…kemudian masukkan sos tiram,sos cili,sos tomato,dan kicap manis dan gaul sebentar last sekali masukkan air asam jawa sedikit garam dan ajinomoto..gaul sebentar dan bolehlah diangkat dan dihiaskan..

Apalagi....rembat je sampai habis!!


Tiada ulasan:

Catat Ulasan